Magazin online în domeniul fashion, de vânzare

Afacere mediatizată de Business Broker TradeX
Preț de vânzare: 55.000 EURO
CA Anuală: 18.441.000 RON
Total Patrimoniu Imobiliar 0 EURO
Profit din exploatare (EBITDA) 479.444 RON
Județ / Localitate: Bucuresti
Țara: Romania
Scurtă descriere
Magazin online de vânzare în domeniul fashion, cu prezență de 9 ani pe piața specifică, perioadă în care a înregistrat o creștere constantă a cifrei de afacere și o extindere către alte 3 țări din UE. Această viziune este concretizată în unul dintre obiectivele de business: prezentarea produselor acestui magazin online către potențiali clienți din cât mai multe țări din UE.Din 2015, afacerea a crescut atât ca număr de angajați (14 în 2023), cât și ca profit, iar la momentul prezentei analize - septembrie 2023 - se află în plin proces de implementare a sistemului de automatizare NetSuite (ERP) de la Oracle.
La finalul anului trecut s-au efectuat investiții neprofitabile în deschiderea celei de a cincea țară, iar la începutul anului curent s-a dorit amenajarea unui nou punct de lucru, acțiuni care au destabilizat economic firma. Acest aspect conduce la ajustarea negativă a prețului de vânzare față de analiza efectuată pe indicatorii de la finalul anului 2022.
Produse și servicii
Magazinul online prezentat spre vânzare pe platforma noastră, oferă clienților produse accesibile de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii (genți, rucsacuri, portofele, etc) pentru femei și bărbați. Furnizorii de produse sunt din Asia (Turcia, China) și din UE.Serviciile oferite sunt cele specifice unui magazin online:
- shopping facil cu plată în sistem ramburs sau cu card online, prin intermediul procesatorului Stripe;
- livrare prin curierat;
- servicii de retur.
Conform unui alt obiectiv de business asumat de întreaga echipă, se dorește ca experiența fiecărui cumpărător din acest magazin online, să fie cât mai plăcută, motiv care a determinat externalizarea serviciului de Customer Service către 3 firme specializate.
Operațiuni
Toate procesele operaționale din cadrul firmei sunt notate sub formă de proceduri scrise, focusul principal fiind către automatizarea a cât mai multe dintre ele. Activitățile de bază sunt împărțite pe următoarele departamente:1. FINANCIAR/CONTABILITATE - există colaborare și cu 2 bănci internaționale -online pentru cursuri de schimb valutare mai bune: Revolut și Wise.
2. RESURSE UMANE - în depozit (spațiu închiriat) lucrează și cetățeni străini din Nepal și Filipine, care vor să se stabilească în România. Cu aceștia se lucrează inclusiv 2 zile de weekend pe lună, conform contractului.
3. ACHIZIȚII MARFĂ
4. RECEPȚIE MARFĂ/ PLATFORME VÂNZARE - în ultimii 2 ani, afacerea s-a extins prin crearea magazinelor cu extensiile .hu, .bg, .gr.
5. MARKETING - departament intern care folosește canale de promovare eficiente: Google Ads, Facebook Ads, SEO, Newsletter.
6. PROCESAREA COMENZILOR - este folosită o aplicație externă pentru generarea awb-urilor și a facturilor, și pentru procesul de Pick and Pack. Este o aplicație care are o variantă atât pentru desktop cât și pentru mobil/scanner de coduri de bare.
7. RELAȚII CLIENȚI - externalizat dar, care beneficiază de o aplicație internă de identificare rapidă a clientului și a comenzii.
8. PROCESAREA RETURURILOR - se bazează pe o aplicație dezvoltată intern, prin care clienții își pot crea singuri cererea de retur și pot completa toate informațiile necesare procesului.
Active tangibile și intangibile
ACTIVE TANGIBILE:- Rafturi pentru picking cât și pentru paleți, utilaje de mânuire marfă paletizată, scannere mobile
ACTIVE INTANGIBILE:
- 4 website-uri dezvoltate pe platforma Shopify
- aplicații interne dezvoltate pentru serviciul de customer service, pentru gestionarea retururilor, pentru popularea website-urilor din afara României și traducerea detaliilor legate de produse
Piață și potențial de dezvoltare
Conform clasificărilor comparative a celor mai populare platforme de e-commerce, Shopify este platforma cea mai flexibilă și ușor de implementat, cu cele mai multe funcționalități. Din experiența practică a deschiderii de 4 website-uri, acest magazin online poate fi multiplicat și în alte țări UE. Intervalul mediu de o lună dintre momentul de început și cel de lansare a website-ului, pentru fiecare dintre cele 3 țări actuale ( Grecia, Ungaria, Bulgaria) poate fi menținut pentru orice destinație viitoare, fiecare pas și etapă a implementării procesului fiind notată și centralizată.Un atu important al acestei afaceri - magazin online de vânzare - este tocmai existența procedurilor și proceselor scrise, centralizate și a sistemului de customer service și retur implementate la standarde înalte.
În procesul de mediatizare a unei afaceri pentru vânzare, păstrarea confidențială a datelor acesteia și ale acționarilor, este o obligativitate profesională a persoanei care face acestă mediatizare.
Ca atare, câmpurile de date marcate cu N/A se pot divulga numai în urma semnări unui Acord de Confidențialitate (NDA)
Informații detaliate
Afacere stabilită în data de 26-03-2014
Cifră de afaceri din anii anteriori 13.158.550 RON
Marcă comercială 0 EURO
Fond comercial 0 EURO
Finanțarea vânzătorului/bănci 0 EURO
Inventar aproximativ 500.000 EURO
Inventarul inclus în preț Da
Număr de angajați 14
Suport si training Da
Motivul vânzării Schimbarea domeniului de activitate.